Nem tegnap olvastam Robert C. Martin Clean Code alapművét. (Igen hasznos, ajánlom minden programozónak.)
Néhány hónapja kezembe került másik könyve a Túlélőkönyv programozóknak - Hogyan váljunk igazi szakemberré? című. Gyorsan "meg is ettem". Sokat tanultam belőle, bár néhány állításával nem értek egyet.
Amiért szóba hoztam a címben is szereplő Code Katas (programozói formagyakorlatok) témája.

Küzdősportokban illetve önvédelmi rendszerekben szerzett ismereteim alapján értem az analógiát. A mozgássort addig kell ismételni, amíg az izommemóriába be nem íródik. Amennyire tudom a mozdulatsor általában védekezéssel kezdődik, melyet ellentámadás követ. Annak aki nem jártas a témában elárulom, hogy a megfelelő mennyiségű ismétlés hatására a védekező mozdulat a támadás észlelésével egyidőben elindul, anélkül, hogy erre tudatos döntés születne. A visszatámadás már többnyire kontrollált.
Martin szerint a programozási fogásokat is addig kell gyakorolni, míg azok evidenciává nem válnak. A könyv bemutat olyan eseteket, ahol a programozók egy "mester" vezetésével csoportban végzik a programozási gyakorlatot, nagyon hasonlóan ahhoz, ahogyan azt karate bemutatókon látjuk.
Sajnos ilyen élményről nem tudok beszámolni.

Természetesen a programozói formagyakorlatokból számos megtalálható a neten. Korábban is megcsináltam néhány ilyen gyakorlatot. Tetszett is. Tegnap Elővettem egy, még végre nem hajtottat, mondhatom elementáris élmény volt.
Azt gondolom, hogy fogok még katázni. Amennyiben megosztható élményem lesz, bejegyzés is készül belőle. Ezért tegnapi élményemről is készül egy.

A bejegyzés trackback címe:

https://pharsan.blog.hu/api/trackback/id/tr7017995854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása